KAKO JE MOGUĆE RADITI U SRBIJI, A USPETI U SVETU? Izveštaj sa 25. Business Café Srbija, održanog u Novom Sadu, 13. juna 2017.

Posted on Posted in Kako je bilo

Sa namerom da se nastavi širenje preduzetničkog duha, razmena znanja, ideja i iskustava među onima koje te priče najviše zanimaju i onima koji tek razmišljaju o preduzetništvu kao opciji, održan je novi novosadski Business Cafe u Kućerda baru.

Tema ovog susreta bila je kako je moguće živeti u Srbiji, a uspeti u svetu.

Gosti koji su govorili na ovu temu bili su Lazar Jovanović, student Fakulteta tehničkih nauka, koji je razvio sistem za daljinsko upravljanje navodnjavanjem i osnivač firme “Smart Watering sistemi”; Petar Borović, vlasnik Fabrike nameštaja “Boreal” koja postoji 20 godina i ističe se specifičnim dizajnom, unikatnim nameštajem i TAILOR-MADE enterijerima. Želja im je da stalno i dugo kreiraju, proizvode u skladu sa razvojem društva, ali poštujući, koliko dizajn, nove tehnike i tehnologiju, toliko i prirodu. Njihov moto je: “JUST A TOUCH OF NATURE”; i Martin Knapp, delegat nemačke privrede u Srbiji i rukovodeći direktor Nemačko-srpskog privrednog udruženja (DSW), koje danas predstavlja najveću bilateralnu poslovnu mrežu u Srbiji sa preko 300 članova. Pre nego što je počeo da radi u Srbiji, radio je u odeljenju za Zapadni Balkan pri Industrijskoj i trgovinskoj privrednoj komori Nemačke u Berlinu i bio direktor Nemačko-grčke privredne komore u Atini.

 

Na samom početku, prisutnima se obratio Martin Knapp. On je predstavio rad Odeljenja za Zapadni Balkan Industrijske i trgovinske privredne komore Nemačke. Rekao je da veruje da Srbija ima perspektivu u pravcu privrednog razvoja. Smatra da odliv mozgova predstavlja veliki problem i kaže da Nemačka taj trend ne podržava. Podržavaju pojedince i privatne kompanije koje dolaze u Nemačku i nude saradnju, ali kao trend ne pospešuju odlazak stručnjaka odavde. O radu Komore koju predstavlja rekao je da svi članovi udruženja imaju zajednički interes oko koga se okupljaju.

Predstavio je i ponudu čitavog niza drugih sadržaja poput konferencija, manifestacija i seminara. Najvažniji događaji su Dani Oktoberfesta koji se organizuju u Beogradu i Serbian visions u okviru kojeg se, tokom jednog vikenda, u šest sala u dvočasovnim etapama visoke škole, civilni sektor, kompanije i firme se upoznaju, umrežavaju i druže. Ovo predstavlja svojevrsnu viziju Srbije, kako subjekti iz Srbije vide svoju budućnost. S obzirom na to da Odeljenje komore ima preko 340 članova prestavlja najveću bilateralno udruženje. Kao problem vidi to što mnogi još uvek daju prednost zapošljavanju u javnom sektoru i to što se i dalje često ističe da ljudi u Jugoistočnoj Evropi poznaju samo pet zanimanja: pravnik, arhitekta, lekar, i, u poslednje vreme, IT stručnjak. Proteklih godina se, ipak, pokazuje da u Srbiji dolazi do nove reindustrijalizacije, odnosno do potražnje novih zanimanja. Mnoga zanimanja tradicionalna i radnička ne treba smatrati neuspehom, naprotiv.

Naglasio je da je internacionalni aspekt bitan, da preduzetnici moraju da gledaju širu sliku, treba da se interesuju šta drugi rade. Isto tako je fleksibilnost jako bitna, smatra da preduzetnici svoje ideje moraju da modifikuju i prilagođavaju da ne bi završila neuspešno. Jako je bitno da mali preduzetnici mnogo učestvuju u radu lokalnih komora i udruženja, smatra da privreda mora da se odvoji od države. Naglasio je da novi zakon sobom nosi mnogo veću važnost komora i drugih oblika organizovanja.

 

 

Lazar Jovanović je mladi stručnjak koji se specijalizovao za poslove navodnjavanja. Njegov izum je daljinsko upravljanje navodnjavanjem preko aplikacije na mobilnom telefonu. Poručio je svim posetiocima junskog susreta da veruje u to da ako se čovek trudi i radi može sebi da obezbedi pristojan život i da će sigurno ostati da živi u Srbiji. Uspehom smatra kada vidi da su kupci zadovoljni i kada od novih klijenata čuje da su ga stari kupci preporučili. “Samo kada volite ono što radite i verujete u sebe, kada imate strast prema onom što radite, uspeh je zagarantovan. Mladim ljudima bih poručio da dobro razmisle čime će da se bave, budu uporni i spremni da uče nove stvari, slušaju savete i druga iskustva.”

 

 

Petar Borović je prisutnima predstavio svoju proizvodnju nameštaja od punog drveta. Smatra da je njihovo tržište ceo svet, a da se poverenje stiče kvalitetom. Tokom dvadeset godina, uvek su imali lagani rast proizvodnje. Smatra da je Srbija danas dobro mesto za vrstu proizvodnje kojom se on bavi i jako mu je važno da svoj tim drži na okupu. Uspostavili su saradnju i sa srednjom drvno-prerađivačkom školom i đaci te škole dolaze na praksu u njihovu fabriku. Uspehom smatra biti poštovan u poslu i svakog dana nastaviti dalje.

Događaj je vodila vlasnica franšize za Vojvodinu Marija Radojčić, i sama preduzetnica koja razvija porodični biznis ,,Friški jazački sirevi”, po tradicionalnoj recepturi i na sopstvenoj farmi.

Na Business Caféu u Novom Sadu upućen je i poziv svim preduzetnicama da dođu na Konferenciju “Biznis na štiklama” koja se održava 15. juna u Novom Sadu u Master centru Novosadskog sajma, kao i na Trg preduzetništva koji će biti organizovan od 23. do 25. juna na Trgu republike u Novom Sadu.

Business Café najpopularnije je okupljanje malih preduzetnika u regionu. U Srbiji Business Café okupljanja se organizuju više od tri godine (Beograd, Novi Sad), a u regionu u Hrvatskoj, Crnoj Gori, Makedoniji i Bosni i Hercegovini preko 5 godina.Do sada je održano više od 100 susreta i ispričano više od 250 uspešnih preduzetničkih priča, susrete je posetilo oko 10.000 gostiju, vrednost novih poslova sklopljenih na BC je skoro 10 miliona EUR.

Business Café Srbija podržavaju Privredna komora Srbije, MojaFirma, Unija poslodavaca Vojvodine. Sponzor lokacije je Kućerda – Balkan Beat Bar. Medijski partneri su Radio 021 Novi Sad 92,2 MHz, Nova ekonomija i Kuća dobrih vesti. Regionalni medijski partneri su Media Marketing, In magazin i Samo pozitivno.

Kontakt za medije:

Marija Radojčić
065 813 57 47
marija.radojcic@businesscafe.info
www.businesscafe.info